top of page

2011

CAMÉLIA - É uma obra coreográfica-Instalação, com cenário da artista plástica Beatriz Milhazes, com trilha sonora de músicas raras brasileiras do século XVIII do período barroco, passando pelo modernismo, concretismo, música de repetição, com depoimento da coreógrafa Marcia Milhazes.

2011

CAMÉLIA - É uma obra coreográfica-Instalação, com cenário da artista plástica Beatriz Milhazes, com trilha sonora de músicas raras brasileiras do século XVIII do período barroco, passando pelo modernismo, concretismo, música de repetição, com depoimento da coreógrafa Marcia Milhazes.

repertoire

Select work for more info:

2021 - SONHO DE PRIMAVERA Vídeo Dance

2020/21  Spatial Concept GAMBOA III / AVENIDA PAULISTA - Beatriz Milhazes - MASP

2020 PAZ E AMOR

2020/21 – Video Dance:

     Pássaros - 2021: London International Screen Dance Festival; 2020: INTERNATIONALES TanzFilmFestival Berlin, Germany; VSK Snelstroom Arts Festival - Johannesburg, South Africa

            Cisne

            O Quarto

            Guarde–me Revisitado

            NEW CREATION and tour postponed – due to COVID-19

2019 – Spatial Concept GAMBOA II - Beatriz Milhazes - VIOLETA - CAMPO EAV Parque Laje

         - MEU QUERIDO

2018 – Spatial Concept GAMBOA II BESOURO - Exhibition RIO AZUL Beatriz Milhazes – The White Cube Gallery – Bermondsey – London

2018/17 – GUARDE –ME

2016 – CEBOLA

2016/15 – SEMPRE SEU – Artistic Intervention - OI FUTURO Flamengo – Rio de Janeiro

2014 - CAMÉLIA - MARGARIDA Version - Creative Invasion MATERNIDADE / CIDADE MATARAZZO - São Paulo

2014/13 - O BILHETE – THE RITE OF SPRING

2012 – O BOSQUE

2011 – CAMÉLIA

2010 – O BEIJO

2009 – MARIPOSA

        - A MOÇA

2008 – MEU PRAZER

2005/4 – TEMPO DE VERÃO

2002 – CRIANÇAS

2001/00- JOAQUIM MARIA

2000 – OS PÁSSAROS –  EXPO2000 PROJECT

         - A HISTÓRIA DE UM SOLDADO – IGOR STRAVINSKY/Orquestra Sinfônica do Rio de Janeiro - RJ

1999/8 – A ROSA E O CAJÚ

1996/5 – SANTA CRUZ

1993 - POÈME DE L´ENFANT  ET SA MÈRE - Festival Internacional Villa-Lobos
1992 - SHE LOVES ME SHE LOVES ME NOT - I lOVE HER  Laban Centre The Bonnie Bird Theatre, Londres Monografia em Coreografia
1992 - THE ROPE IS THE HOPE Monografia em Coreologia The Laban Centre Londres

"[...] Mihazes creates a sound field that is given by the body, by the movement, by the drawing of the body in space. It is a way of making dance sound and not totally subjecting it to music, but establishing exchanges with the intention of creating."

Alberto Saraiva, Curator, Rio de Janeiro 

"[...] Márcia exposes human affections through visceral body craftsmanship [...] Milhazes' work, however, is still conceptual - it is absolutely intelligible and coherent, in which ideas are articulated through a grammar of their own movements of the dance universe, however, rewritten."

Sandra Meyer, Critic, A Notícia, Santa Catarina 

bottom of page